Kupiłeś pączki dla pracowników i kontrahentów? A fakturę wziąłeś ??

Zastanawiając się, czy wydatek na zakup pączków może być zaliczony w koszty uzyskania przychodów trzeba ustalić, czy ma on związek z przychodami uzyskiwanymi przez firmę.Możliwość zaliczenia wydatków na zakup pączków dla pracowników wiązać się może z zamierzonym celem pracodawcy, jakim jest integracja pracowników, poprawa atmosfery pracy i wzrost motywacji do wykonywania obowiązków służbowych.
Takie działania wpływają bowiem na efektywność pracowników, a tym samym można im przypisać związek z uzyskiwanymi przychodami przez firmę, a co za tym idzie stanowią koszty podatkowe.

Jednak gdy zakup słodkości jest dokonany także dla kontrahentów odwiedzających firmę, sprawa już nie jest oczywista….Wszystko zależy od tego jak wytworny czy okazały był poczęstunek, gdyż wtedy mówimy o tzw. reprezentacji, która zaś wyłączona jest z możliwości zaliczenia wydatku do KUP.

Jednakże, za interpretacją ogólną MF z 25 listopada 2013 r. (sygn. DD6/033/127/SOH/2013/RD-120521), ponoszone przez podatników wydatki na drobne poczęstunki (np. ciastka, paluszki, kanapki), napoje (np. kawa, herbata, woda, soki), a i również posiłki (np. obiady czy „lancze”), niezależnie od miejsca ich podawania (w siedzibie podatnika, również poza nią), podawane podczas prowadzenia rozmów z kontrahentami, inwestorami, wykonawcami etc. dotyczących zakresu prowadzonej przez podatników działalności gospodarczej nie podlegają wykluczeniu z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT i art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT.

Innymi słowy – takie zwykłe lukrowane, z cukrem pudrem czy nawet z posypką ze skórki pomarańczowej, a nawet te z dżemem różanym pączuszki można zaliczyć w tzw. KUP:)

A Ty jakie pączki najbardziej lubisz (zaliczać w koszty działalności) ?:)

infoProfit.pl